
Boříme předsudky
V našich článcích zde na tomto místě nacházíte různé zajímavosti, tipy, rady a upozornění týkající se finančního trhu. Tentokrát však nahlédneme přímo pod naši pokličku a zaměříme se na bolístka bankovnictví a branže finančního poradenství. Obojí je dlouhodobě zahaleno množstvím předsudků a upřímně - často oprávněně. Pojďme společně rozkrýt ty nejčastější – třeba vás náš přístup nadchne a třeba dáte ve svém okolí někomu šanci stát se naším parťákem.Zvonkohra. Představujete si i vy finančního poradce jako podomního prodejce, který hraje zvonkohru na sídlišti? Kdo zastavuje kolemjdoucí na náměstí a nabízí jim životní pojištění? Nebo jste přesvědčeni o tom, že úlohou začínajícího finančního poradce je prodat co nejvíce produktů ve své rodině? Moc dobře víme, že žádný z těchto modelů není dlouhodobě funkční, i díky tomu máme už dnes bezmála tři tisíce klientů, a tedy dost práce i pro nové kolegy. Ano, chceme naši klientelu dále rozšiřovat, ale jen a jen na základě referencí našich stávajících spokojených klientů. To je ta nejlepší reklama.
Živnostenský list. To dokonce není ani tak předsudek jako zcela běžná praxe. Ne však u nás – novému kolegovi hned na začátku nabídneme klasický zaměstnanecký poměr (HPP) s fixní složkou a odměnami podle odvedené práce. Získá tak jak jistotu, tak motivaci. K dispozici má nejen hezkou pobočku pro svou práci, ale především tým lidí, který mu je k dispozici – specialisty na úvěry, majetkové pojištění, bankovní služby atd.
Prodejce produktů. Výsledkem finančního plánu jsou konkrétní doporučení na konkrétní produktová řešení a jejich následná realizace. To ano, nejsme ale jako typická banka, ve které na pobočku seshora přijde každý měsíc nebo kvartál plán – konkrétní počty kreditních karet, objem hypoték apod. a dle splnění / nesplnění plánu pak přicházejí odměny nebo „trest“. Našim cílem je co nejvíce lidem na Turnovsku pomoci s jejich běžnými finančními potřebami, dopomoci jim k lepšímu bydlení a vytvářet dostatečné rezervy ať už na plánované nebo i neplánované výdaje, cíle, sny a přání. Chceme pozitivním způsobem ovlivňovat budoucnost našich klientů, aby nezůstali závislí na státu nebo svých dětech. Výsledkem dobře odvedené práce je pak samozřejmě finanční odměna – ne od klienta, ale od koncových finančních institucí. Díky tomu, že máme napříč rovné provizní podmínky, má klient jistotu, že vždy upřednostňujeme jeho zájmy.
Finančním poradcem kdokoli. Maturita je pravda jediným filtrem, je i pravda, že ekonomické vzdělání není zdaleka nutné a často je spíše omezující – v momentě, kdy chceme, aby nám klient opravdu rozuměl. Rozhodně to není tak, že by byl „nováček“ hozený do vody a bez zkušeností a znalostí radil klientům. Vedle propracovaného systému vzdělávání má totiž po ruce svého garanta, tedy poradce s mnohaletými zkušenostmi, kterého stínuje na schůzkách, se kterým jde na své první schůzky – klient tak má jistotu kvalitní služby a nováček oporu v zádech. Práce finančního koncipienta na naší pobočce pak rozhodně obnáší neustálé vzdělávání a zdokonalování svých kompetencí – pokud se neradi učíte, nebudete tato příležitost pro vás.
Finančního poradce nepotřebuju. I já jsem si to myslel, obzvlášť v momentě, kdy se už třináctým rokem poradenství sám věnuji – opak je pravdou. Už jen samotný fakt, že o svých plánech diskutujete s někým, kdo se na ně podívá s odstupem, je k nezaplacení. A pokud nejste sami finančními poradci, pak samozřejmě i jeho know-how a průvodcovství vaším finančním životem.
Jste pozitivní, spolehliví a pracovití? Pak máte ty nejlepší předpoklady zapadnout do našeho týmu. Znáte někoho takového? Navštivte naše stránky www.partners-turnov.cz a pozvěte se na kávu!
18.9.2018